I startblocket till livet

Godmorgon Måndag

Publicerad 2013-03-18 08:05:47 i Vardag

Idag är jag ledig ännu en dag, två i rad är inte dåligt! Och det är en del planerat för denna soliga marsdag. Men först tänkte jag berätta om i fredags, för det är nämligen så att de vi hade bjudit ut på middag bara hade barnvakt i fredags. Så det blev snabbt bokat ett bord för 4 på Riviera, enligt mig Skövdes bästa restaurang (som har ätit på 2st av ...?), och strax innan kl åtta hämtade vi upp våra gäster. Den ursprungliga planen var att gå på bio efter middagen men jag insåg snabbt att det inte skulle gå när vi hade bord från kl åtta  och förmodligen inte ens skulle vara i tid..
 
Sagt och gjort så var vi där ungefär 20.20, och en stund senare hade vi fått beställa in all supergod mat. Förra gången åt jag Oxfilémedaljonger med kantarellsås, så denna gång tog jag Gövkalvfilé med kantareller (gissa vilken svamp som är min favorit, rätt svar ger 1 poäng!). Den var riktigt mör och saftig, men tror nog att jag nästa gång kommer beställa medaljongerna igen, de hade "renare" kött. Och för den som inte har ätit ihop med mig kan jag förklara att det betyder inget vitt/lent/segt fett i köttet. Dock var det en så stor portion att jag kunde lämna det fettigaste och ändå bli mättare än vad som är behagligt. Riktigt trevligt hade vi med lite vin och all god mat.
 
Efterrätten tog vi hemma hos oss, jag hade köpt massor av godis och snacks, men lösviktsgodiset var populärast. + kaffe. + cola. Haha vi hade så vi klarade oss med marginal! Jag kan dock råda dig att inte se filmen Lincoln när du redan är småtrött. För då somnar man. För det är inte alls något spännande inbördeskrig och slaveridiskussioner utan man får endast se presidenten som åker runt, pratar långsamt, och vill ha röster på sitt lagförslag. Efter 40 minuter så gav vi upp. Tips till nästa gång är att spela ett spel istället, mycket trevligare på alla sätt och vis!
 
Nu till dagens planer:
- Se de sista föreläsningarna
- Ta en mila-promenad med Charlotte
- Skriva sista kortfrågeexamen för denna kurs
- Dammtorka, dammsuga och våttorka huset.
- Ev tvätta en maskin
- Läsa bra bok

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela