I startblocket till livet

Nu ryker gamla rabattkanten

Publicerad 2014-04-24 15:22:46 i Vardag

Det går genast bättre att föreställa sig rabatten i färdigt tillstånd nu när jag tagit bort en del av gamla rabattkanterna och jämnat till jorden. Dock ska det i mera jord så att slutliga nivån blir något mittimellan! I dom två uppbuktningarna (som när det kommer mera jord inte ska vara högre än runt om) har jag planterat dahlior, och två plantor grodblad längs vänstra kanten fick jag av svärmor igår. Närmast husväggen sitter två nya plantor fingerborgsblomma som jag fått av en jobbkompis, frösådda så färgen blir en överraskning! Mycket kul i trädgården idag! Plus att jag burit fram och oljat altanmöblerna så framöver kan vi fika ute vid bra väder. Idag var det för blåsigt ändå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela