I startblocket till livet

Knopp på både dahlia och stockros!

Publicerad 2013-07-09 20:50:19 i Vardag

Dahlian längst till vänster har dessutom redan slagit ut sina mörkröda!



Närmast bron har min kära lavendel växt till sig bra och blommar. Rosorna är däremot halvdöda, ska bytas till nya när vi gräver om all plattsättning. Blir nog först nästa år dock.. Så de få knoppar som finns får va kvar!



Favoriten just nu är stjärnflockan som pryder sin plats i min annars minst omtyckta rabatt (som mest är uppdrivningsplats för frösådden just nu).






I grannrabatten är det lite roligare, där kommer snart dahlian i blom! Och de höga gröna som jag inte än vet va de är för några- spännande!



I rundeln så är fortfarande aklejan fin, och nu är snart karpaterklockan i sitt esse!



Stockrosorna, och myskmadran har tagit sig på sin nya plats. Men ska ev bli något annat mer storblommigt där framför.. Tips någon?



Snart hoppas jag att mina frösådda blågull blommar <3 De till vänster vet jag inte vad de är, kanske grekvädd, eller trädgårdnattviol, eller något annat jag frösådde. Märkningen va inte den bästa :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela