I startblocket till livet

Måndag 1 januari 2013

Publicerad 2013-01-01 18:45:04 i Vardag

Mycket har hänt i slutet på förra året. 12/12 -12 (när det var så väldigt många bröllop) så flyttade korna in i nya ladugården, det fungerade toppenbra redan från början och rullar idag ganska problemlöst. Lokaltidningen har skrivit om gårdens satsning, och nu är Chris ute och blandar foder åt korna och kommer nog inte in på några timmar. Så blir det när hela dagen spenderas i soffan! Imorse såg vi Million dollar baby, och sen i em var det ju skidor på tv ;)
Jag har kors i taket varit i kyrkan idag, prästen tände ljus för alla som föddes i församlingen/socknen 2012 och det va hela 10st. Sedan var det en ny kantor idag som kunde spela nyckelharpa, det är så grymt vackert, speciellt med kyrkans akustik!
En annan stor förändring är att jag ska sluta rida Cindra, hon är fin men det roliga för mig har försvunnit av att hon surar. Jag är väl inte nog hård för att vara oberört glad när hon hugger efter en när man ryktar.. Sedan är uteritter en stor del av vad jag älskar, vilket inte fungerar ensam med henne och när hon aldrig gav sig utan bara stegrar mer så blev jag till slut rädd. Tråkigt men så kan det ju vara, hon är garanterat någon annans drömhäst. För på ridbana och i ridhus är hon helt underbart fin att rida! Otroligt ridbar och sammarbetsvillig! Men den tävlingsambition jag trodde att jag hade (som jag alltid haft innan) har försvunnit. Jag vill bara få rida en mysig häst, viktigast är ju all hantering och ridning i vardagen. Träningar i ridhus är trots allt en liten minoritet som jag bor och lever idag.
 
En sista grej måste jag skriva om också! Min walk-in-garderob börjar ta form! Nu är det vitmålat och klädstången sitter på plats med mina kläder hängande så fint så fint. Lampan är bytt till en med riktbara spotlights och mina halsband har fått en värdig hängare istället för den klump de förvarats i sedan jag flyttade hit. Ska genast gå och fota, så får ni se bilder imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela