I startblocket till livet

I torsdags i Paris

Publicerad 2013-04-05 19:33:24 i

Glömde skriva igårkväll när vi kom hem, men va så trött så jag läste inte ens bok. Dagen spenderades först uppe i tornen på Notre Dame, sedan gick vi förbi justitiepartementets lokaler, som pryddes av Frankrikes ledord. Jämlikhet, frihet, brödraskap. Vi kikade runt i ett litet kapell där brevid som hade byggts för att hålla reliker efter jesus. Vi promenerade runt i Louvren och såg Mona-Lisa och en staty som ev föreställde Athena, eller om det va Venus. En gud åtmindstone. Sedan i Musee Orangerie hängde större målningar av Monets näckrosor och några Picasso. Efter det gick vi längs Rue de Saint Honore och jag hittade såklart väskor hos Mulberry jag gillade och det blev en liten påse hos Marc Jacobs :)
Kvällen spenderades uppe vid Sacre Coure och såg eiffeltornet glittra samt en katolsk kvällsmässa. Nunnorna sjöng riktigt vackert, jag kan fullt ut känna det lugn som infinner sig av ett kyrkobesök. Men kunde inte riktigt sjunga med, det gick riktigt fort i verserna, men en och annan refräng-mening på franska fick jag till. Mysig avslutning!

Kom på att jag visst skrev detta igår, men då fungerade inte blogg.se och allt försvann. Men nu blev det en kortfattad återskapelse. Så ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela