I startblocket till livet

Uppdrag ta-slut-på-bensinen-i-fiskebåten

Publicerad 2012-09-16 13:01:00 i

Nu är jag på semesterbesök i mitt fina norrland! Har inte varit här sedan min examen i början på juni, nästan hemskt ju! Förutom att jag trivs så bra nere i söder då :) Hur som helst så plockades jag upp från tåget 06.12 och vi körde direkt till sommarstugan våran. Det var dags att börja packa ihop för vintern, så nu ligger både båtarna och kajaker skyddat. Innan båten togs upp så påbörjade jag och fadern det trevliga uppdraget att ta slut på bensinen i tanken. Det blev en härlig tur ut på havet (som va tillräckligt lugnt idag för våran inte så stora fiskebåt) och in vid en badstrand dit vi alltid åkte när vi var små och badade i iskallt vatten. För där är vattnet alltid fasansfullt mycket kallare än vid vår stuga i en vik. När vi puttrat genom en smal kanal sedan (med bron över) så tog bensinen plötsligt slut. Inga problem med det, vi fick 30 minuter gratis roddträning i solskenet med solen i aktern :) Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela