I startblocket till livet

Greta Garbo på uteritt

Publicerad 2012-10-02 20:42:49 i Vardag

 
Godafton bloggens läsare!
Idag så hade jag en kort dag på jobbet, bara 8-16 vilket gjorde att jag kunde rida i dagsljus. Här finns inte mycket till gatlampor i byn, för jag räknar inte direkt lyktan som står utanför kyrkogården... Så det gäller att hinna rida på dagtid - som idag! Garbo var på sitt vanliga lite nervösa humör, att vara inne själv är inte damens starka sida. Men därimot så är hon mycket enklare att rida ut på själv än tillsammans med andra, hon är modigare själv faktiskt. Dock så red jag upp på berget idag, där vi aldrig varit förut, så det var diverse hemska ting att titta lite extra på. Hon är väldigt snäll på så vis att hon aldrig bockar eller reser sig. Det enda hon gör är stannar och när hon tittat en sekund så travar hon vidare. Nuförtiden så kan hon för det mesta trava förbi utan att stanna, men hon spänner sig fortfarande förbi "det hemska". Som kan vara en jättestor sten, en liten sten, ett träd som lutar lite konstigt, ett jakttorn, osv osv...
 
Men om man aldrig tränar på att rida förbi allt läskigt så kommer hon ju aldrig att vänja sig!
 
Sedan kom Louise ut och vi tog in Cindra, så att Garbo fick sällskap, sedan fick hon sig en omgång med piggborsten och rotborsten (båda på kroppen). Ryktborste är lönlöst såhär i fällningstider. Mocka va det sista jag gjorde, men det va mysigt det med en kväll som denna!
 
Tusen tack Louise att jag får rida din fina Greta!
 
Den här mysiga tröjan fick följa med hem idag, jag älskar modellen och den glada färgen!! 299kr på Stadium, inte klokt :) Då fick en äldre favorittröja degraderas till stalltröja, toppenbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela