I startblocket till livet

Det var den helgen!

Publicerad 2012-10-07 21:54:12 i Vardag

Det är väldigt tydligt att man inte hinner vila på endast en ledig dag. För första dagen finns det alltid massor att göra, sist så tvättade jag alla kläder, lakan och handdukar. Idag har jag ägnat 4 timmar åt att rensa ett 4 m2 stort område i ett av våra stängda rum. Städade ur byrån som stod där, full i gamla spik, papper, skolböcker + div skräp och gjorde om den till min byrå att ha ute i pannrummet med mina ridkläder i. Så numera byter jag om till stallstassen där ute! Men behöver eventullet komplettera med (eller uppgradera till) en lagerhylla, eller åtmindstone krokar. I hörnet där den stod är det ordning och reda och rent. Gillar det! Ska gå vidare med området under fönstret nästa lediga dag, och slänga ut de gräsliga gamla polyerstergardinerna som hängt där i x antal år. Förutom det så var jag och red på förmiddagen med Louise, vi tog det lugnt då jag provred en ny häst där och de hade gått rätt hårt igår. Sen städade vi lite i stallet, och det är nästan konstigt kul tycker jag! :) Kom sedan på att jag glömde mina ringar i stallet så jag och Jenny tog en promenad dit i kvällssolen och hämtade dom. Riktigt skönt att promenera någon timme :)
 
Och där har ni dagens alla timmar. Om jag känner mig utvilad? Nej. Men en riktigt rolig dag har det varit. Jag är glad att jag snart har två lediga dagar i rad, redan fredag-lördag! Inte haft det på några veckor nu... Men jag valde iofs själv att byta nästa lördag mot igår, men jag tycker att man ska ställa upp för varann på jobbet :)
 
Nu kommer Chris snart hem igen, han har varit och klippt sig. Mitt snyggo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela