I startblocket till livet

Spelkväll med E & E

Publicerad 2012-01-15 11:02:22 i Vardag

Igår hade vi alltså en spelkväll i Tomteland. Men började (såklart) med att jag och Emma lagade middag som faktiskt blev mycket godare än vad någon av oss trodde. Den såg INTE speciellt god ut, vår asiatiska kycklinggryta, men tillsammans med äggnudlar så smakade den riktigt bra och helt lagom starkt. Jag tycker att det ska vara sådär så det bränner lite i munnen och nästan blir jobbigt, men får inte vara för mycket. En svår gräns, men vi hade iaf i 2 tsk gröncurrypasta när det stod 1-2.
Till efterrätt gjorde Emil kladdkaka med grädde, den blev megasuperduperbra!

Angående själva spelandet så provade vi Tribond under tiden det var Gladiatorerna på tv. Sedan spelade vi inte mindre än TRE omgångar Risk, och jag kan inte säga annat än att tärningarna inte var på min sida. Även om jag var nära att bli stabil på spelplanen två gånger, så vände det fort! Emil fick vinna en gång och Emma den lilla räven vann två :)

Inköpslista: Risk

Kommentarer

Postat av: Jarunn

Publicerad 2012-01-15 11:21:09

Yey, visste inte att du fortfarande bloggade.. eller börjat igen men ja, nu kan vi hålla koll på varandra!

..vart himmla sugen på kladdkaka av någon anledning ^^

Postat av: The only - Lisa

Publicerad 2012-01-16 22:45:43

Jajjemenn! Bloggandet blev plötsligt roligt igen :) Haha men visst finns det väl ingredienser till kladdkaka även i NZ? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela