I startblocket till livet

Panik i jobbjungeln

Publicerad 2012-01-10 18:41:10 i Vardag

Nej jag har inte hoppat av skolan och är fortfarande farmacistuderande. Har precis idag påbörjat den roooliga kursen examensarbete, den ska nog gå lika bra som de andra kurserna bara jag får bort rosten ur ringarna :)

Men panik fick jag allt ändå, litegrann, eller jag höll iaf andan i minst 3 sekunder, när jag såg att jag hade fått ett mejl. En kvinna som under våren ska starta ett eget apotek ville gärna komplettera sitt arbetslag med en nyexad och fräsch receptarie, och då mejlade hon mig för att kolla om jag var intresserad efter examen. Om jag är! Det känns otroligt spännande :D Men ska lugna ner mig en bit och ringa henne om några dagar tänkte jag.

Nu till berättandet om mitt härliga jullov!
Hela julafton spenderades med familjen och majoriteten av storebrors frus familj. Lille Mateo är ju knytpunkten, och även om han var för liten för att kunna göra något annat än dregla och sova så behövde han ju hela släkten vid sin sida :)

Både innan och efter julen så hann jag träffa min kära barndomsvän Jorunn som äntligen hittat hem från Australien efter 2 långa år. Vi hann med mycket roligt och det var den bästa presenten jag fått på länge. Det var svårt att hålla tillbaka tårarna när jag såg henne på torget efter så lång tid.. Men gick över och sedan var det bara superkul!

Efter några mellandagar i Umeå så kom dagen när jag skulle åka tillbaka ner till Christian. Som jag saknar den människan så fort jag rest hem! Men nu fick jag stanna där riktigt länge och leka bondmora. Har mjölkat korna, klappat och matat kalvarna och till och med nattat dom en kväll :)
Trivs som fisken i vattnet på gården!


Finaste Stinis fångade en mus!! Usch! Men lite konstig som jag är kunde jag inte låta bli att fota när hon lekte med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela