I startblocket till livet

Nyss ätit lunch

Publicerad 2012-01-16 16:43:57 i Vardag

Hade ställt väckarklocka imorse för att försöka vända lite på dagsrytmen så jag kan somna ikväll och va utvilad resten av veckan på praktiken. Det gick bra att kliva upp, kanske lite för att jag hade mobilen på laddning på andra sidan rummet och när jag liks stod upp så var det inte så svårt att inte lägga sig igen. Tog en härlig dusch och kände mig sedan redo för en riktig pluggdag. Som jag har pluggat!!
Kom igång med C-uppsatsen runt 9.30 och satt konstant tills klockan blev 14.20, då skulle jag ringa till mitt praktikapotek och få några svar. Fick veta att det är 29 mars 9.30 som jag ska vara där första dagen, så det känns bra! Sedan skulle handledaren mejla när hon fått reda på hur man söker resebidrag från företaget :) Längtar rätt mycket nu!
Sedan fortsatte jag direkt på C-uppsatsen igen och när jag tittade upp nästa gång så var klockan 15.54. Kanske dags att äta lunch kom jag på då, kände mig egentligen inte hungrig (det gör jag aldrig när jag är uppslukad av någonting, exempelvis full rulle i stallet eller fastnar i en bra bok) men gjorde ändå iordning en tortilla och det va bra för jag va hungrigare än jag kände mig. Men nu klarar jag mig tills middagen om några timmar.

För någon annan kanske det inte hade räknats som någon lång skoldag men för mig är 6h effektiv pluggtid otroligt mycket. Frågan är om det har hänt förut?! Haha
Nu består min uppsats av lite mer än två sidor Introduktion (ska bli 3-5) och en nästan färdig Metod.

Känns som att jag kan släppa uppsatsen nu och koncentrera mig på att ha extemporepraktik i två veckor. Imorgon ska jag ha första dagen på sjukhusapoteket här på NUS, och då menar jag apoteket som ligger under sjukhuset som distribuerar alla avdelningar med specialläkemedel ex. nutritionspåsar.
Nästa vecka ska jag vara på APL på Ersboda och få blanda specialläkemedel på beställning åt hela Sverige.
Jag gillar min utbildning! :)


FÖRRESTEN
Så har jag även bokat några tågresor idag, både hem från Tiarp + tur och retur en till gång innan praktiken!
Som grädden på moset har vi nog hittat en helg när Christian kan komma upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela