I startblocket till livet

Böcker upp över huvudet

Publicerad 2012-01-13 16:02:03 i Vardag

Det skulle jag få om jag tog alla böcker jag vill läsa och staplade dom på golvet. Som tur var har jag inte alla dessa böcker i min ägo på samma gång. Men idag har jag använt presentkortet jag fick av storebror + familj i julklapp. Jag var på Bokia även innan nyår men då var Sarahs Nyckel (som jag visste att jag ville köpa) slutsåld, men nu fanns den alltså inne! Den finns även filmatiserad från 2010, se Sarah's Key. Kanske ser den efter att jag har läst boken, bara för att jämföra. Men hittills har jag utan undantag tyckt att alla böcker är bättre än sina filmer. Sedan hittade jag den andra boken, En liten hattaffär på hörnet, som jag direkt föll för. Verkar helt underbar!

 

Förutom den roliga nästan-halvtimmen på Bokia har jag idag haft fem roliga minuter på Åhlens när jag köpte välbehövlig hårspray, en rolig timme när jag fikade lunch med fadern min (Nyrostad hummus-och-soltorkad-tomat-bagel) och fyra duktiga timmar på stadsbiblioteket där jag har plöjt igenom ytterligare några reviewartiklar och några kliniska studier.

Nu ska jag slöa med nyaste Greys anatomy och sedan fixa mig för middag med vänner och dans till Perikles! GÖTTEPÅSE! (För att Kalles uttryck är så härligt! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela