I startblocket till livet

Nu är jag tillbaka!

Publicerad 2011-10-24 12:47:14 i Vardag

Efter att ha lyst med min frånvaro ända sedan min födelsedag (14 aug) så tänker jag INTE skriva världens längsta blogginlägg om allt som har hänt. Istället får ni en ganska kort och enkel berättelse om det "viktigaste" som hänt, med reservation för allt "viktigt" som jag nu glömmer att nämna.
* Jag har en otrolig pojkvän som är finast. Som tyvärr bor i en annan del av Sverige, men det löser vi så småningom! Träffades på Lundegårds dansvecka på Öland i somras, och sen igen när jag for ner till södern dagen efter min födelsedag, sen blev det som det blev!
* Jag bor sedan september öst på stan och trivs bra här.
* Jag har nyligt börjat tävlingsträna i bugg med Alex.
* Jag fick VG på höstens första tenta i Författningar inom läkemedelsområdet.
* Trisha har kommit hem från sommarbetet och det är dags att börja utbilda henne inom ridkonstens vackra värld. Eller ja, vi ska väl börja med att kunna trava och galoppera under ryttare igen.

På tal om Trisha så börjar jag tro att hon är såpass orädd och duktig delvis för att hon är enögd. Hon skyggar väldigt sällan från sin blinda sida, eftersom hon inte ser något läskigt. På sidan som hon ser på tror jag ögat är så fokuserat på att se allt det nödvändiga att det inte "har tid" att se massa läskiga saker i buskar och diken. Den dagen hon säljs kommer jag bli ledsen, har fastnat så mycket för henne!


Ska om några timmar iväg till en naprapat som ska klämma, känna, peta, dra, massera på min rygg. Har inte direkta problem med den men blir fundersam ibland om den är riktigt riktig :P Vi får dessutom räkna det som friskvård inom jobbet (mitt jobb är ett toppenjobb på alla sätt och vis! och min chef likaså!) så då är det ju bara att tuta och köra. Men nu måste jag läsa vidare i dagens kursbok - Hälsopsykologi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela