I startblocket till livet

Dagens viktiga fråga..

Publicerad 2011-10-25 00:30:46 i Vardag

Mitt livs första besök hos en naprapat gick fint. Han tryckte och stretchade och min kropp knakade och böjde sig. Kände mig mjuk som en ål när jag gick därifrån! Ryggen var det inga problem med, den var rak. Men han frågade en gång "brukar det knäcka till sådär lätt?" när några kotor lossnade av att jag bara vände mig på ena sidan och vred axlarna mot britsen. Haha ja det gör ju det, men inte alla de där djupa som han fick tag i. Skönt fått veta ryggen är okej trots att det ibland känns som den "fastnar".
Behövde inte komma tillbaka, men jag var lite hård i musklerna så ett besök hos massör skulle inte skada. Då vet jag redan vart jag vill fara. Till min favorit - Ulla!

Skulle vara roligt att faktiskt gå en massagekurs någon gång, inte sådär så att jag blir en riktig massör. Utan bara så att jag kan ge friskvårdsmassage någon gång ibland. Det är ju roligt både att ge och att få! Nog för att jag för några år sedan var rätt duktig på att massera Skylord (förra hästen) och kan säkert få öva upp mina skills igen på Trish (Kom ihåg till Lisa: Leta reda på gamla massagepapperena från equiterapeuten). Men kunde vara roligt att faktiskt veta vad man håller på med när man masserar en människa med.

Dagens viktiga fråga:
Som "sticka ut-färg" i ett kök. Välja ljusgrön eller ljusrosa?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela