I startblocket till livet

Bonden som hittade en fru

Publicerad 2011-11-30 21:26:35 i Vardag

Blir så varm in i själen av att se all glädje i mitt stora favoritprogram Bonde söker fru. Att hästbonden Pär-Ola dessutom förlovade sig med sin Louise och jag har fått höra att de ska gifta sig redan nu på fredag! Underbart :)

Det enda som saknades var min kära bonde i soffan brevid mig. Men det är ju så, han är hemma i söder och jag i norr... Har till och med fått smeknamnet Lappen av hans bror. Korrekt sett är jag västerbottning och inte lapp, men vad kan man begära av folk söderifrån? :P
Det som räddar dagen är att jag snart får träffa honom igen. Om två veckor så ligger vi i soffan och myser i all julstämning, senare blir det en lång härlig mer-än-en-vecka över nyår.

På universitetet har vi två labbveckor, varav detta är den första. Känns roligt att få göra lite praktiska saker! Har gjort mina 100 första kapslar, och flera olika orala lösningar, kutana vätskor, salvor, krämer, geler och pulver.

Men har ändå fått sluta dagarna relativt tidigt, vi har schemalagt till 17 men där är inräknat extra tid så att man inte ska behöva stressa och man har tid att misslyckas och vara tvungen att börja om, men det har jag inte behövt. Så idag cyklade jag ner från campus till centrum redan 15.30, kul att vandra runt och titta, när jag ändå missade skyltsöndagen. Men den verkar vara mycket mindre speciell här i stan än i hembygdens lilla centrum.
Idag har jag alltså köpt årets första julklapp! Den är till föräldrarna och jag tänker inte säga vad det är, men jag tror att dom kommer bli riktigt glada :) Kan nog bli någon fler också ifall jag kommer på någonting lika bra. Men syskon och pojkvän är fortfarande olösta mysterier - ska klura ordentligt på vad dom kan tänkas önska sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela