I startblocket till livet

+ salsa!

Publicerad 2011-03-19 11:45:27 i Vardag

Igår vart en hejdundrans dag! Började ju väldigt lugnt, men sen jobbade jag på kårhusets EPP och det var nog bra för min vakenhets-grad. Kul var det dessutom. Sedan cyklade jag hem igen och hann precis slänga på mig en kjol och leta fram några klackskor som jag skulle försöka dansa salsa i. Gick till Caroline och vi taggade som tusan!

21.40 så började en liten minikurs i salsans grundsteg. Den var inga problem. Men 22.15 så började salsafesten på riktigt och det kom massa duktiga dansare och det såg verkligen INTE ut som grundstegen vi fått lära oss lite snabbt (förutom Carro då som dansat salsa flera år).
Första killen jag dansade med så hade jag full shå med att tänka "123 å 123 å 123 å" och få fötterna att hålla den takten :P Han tänkte inte alls på att jag va helt nybörjare så han snurrade på! Och det gick faktiskt långt över förväntan! Hade ändå flyt i dansen, troligtvis för jag redan är van att följa. Resten av kvällen gick sen bara ännu bättre! Carro sa snällt att jag dansade som om jag redan gått en nybörjarkurs, inte lärt mig stegen för under 3h sen :)
Skorna funkade helt okej, det va lite för smal klack egentligen, tror inte de skulle hålla så många kvällar :P Om man ser på dessa så är ju klacken väldigt stabil, de va dessutom rätt snygga! Men då va skor 2 snyggare!

 

Och så var man fast för en till dans. Carro lär inte låta mig glömma hur kul det var :P Torsdagar ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela