I startblocket till livet

Lätt kan det ju inte alltid vara!

Publicerad 2011-03-17 22:15:14 i Vardag

Idag har haft både toppar och dalar. Att behöva sitta nergrävd i timmar i skolböckerna var inte livets roligaste, men desto roligare var det när jag fick jämföra mitt arbete med Cathrines och kom fram till att vi gjort likadant. Och alltså har ju båda garanterat rätt! ;)
Sedan åkte jag med Sandra ut till Athena och kollade på när hon red. Gick fint för dom och bjudningen kommer! Ska bli kul och lite spännande att vara där helt ensam på lördag och rida själv, inte för jag tror det kommer vara något problem men första av allt är ju lite spännande. Speciellt som första-gången-hon-lyckas-slänga-av-mig inte har inträffat än! Bustrollet! Fäller gör hon också! Snart kanske hon är smäcker istället för lurvig :P

Kände mig väldigt trött när jag kom hem igen, tur jag hade en matlåda till middag. Lyckades ta mig upp ur soffan ändå för att åka och dansa lindy hop! Går ju en buss 18.57 och en 19.00 här nerifrån, 18.58 var jag vid vägen och såg precis hur en buss åker ifrån mig. Men ställde mig ändå glad och väntade på andra. Men klockan blir 19.06 och ingen buss kommer... Tydligen var de båda tidiga idag.. Typiskt värre! Kollade snabbt i mobilen och ser att en annan linje en bit bort går 10 min senare. Så jag skyndar ditåt! Och ärligt var jag 30m ifrån busshållplatsen när bussen kör förbi.. Efter några arga tankar om att gå hem och sova i ren protest så bestämmer jag mig för att sitta och vänta. Halv åtta kliver jag på bussen och var bara 20 minuter sen till kursavslutningen.

Jag är GLAD att jag tog mig dit! Så grymt roligt!
Tur att mina torsdagar nog inte kommer bli helt utan dans och musik framöver.

Men nu ska jag för ovanlighetens skull läsa skönlitteratur (förutom att jag läste halft konstant veckan utomlands då) och sedan sova. Hoppas jag inte får fler mardrömmar om katastroferna i Japan. Godnatt Umeå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela