I startblocket till livet

En blåsig dag

Publicerad 2011-03-24 13:25:05 i Vardag

Blåser typ storm ute. Och såklart var det ännu värre i Obbola, det blåser alltid där känns det som :P Men jag tänkte såklart rida ändå. Tog in Athena som hade väldigt mycket energi, så det var lite knepigt att stå stilla på gången. Red först på banan, men hon var lite trippig pga all snö som blåste förbi över ridbanan. Red ut istället och till slut så slappnade hon av bättre och kändes jättefin :) Det är otroligt mycket som har hänt så fort med henne, för bara en månad sen var hon knappt galopperad under ryttare och nu kan vi rida ut helt själva i alla gångarter och det går jättebra! Lossnar vinterpälsen gör hon som en tok nu också, fluff överallt och helt omöjligt att inte andas in.

Blir att jobba midsommar i år också, lite tråkigt för hade gärna varit ledig och firat med mina vänner. Men sitter inte i en ekonomisk position att kunna säga nej, och kommer nog vara lika roligt som förra året i jämtland :)

Håller på att virka en mössa, går jättebra, inte alls så svårt som jag trodde! Ni får se resultatet när det är färdigt :D

Igår var en härlig dag, fick godkänt ännu ett seminarium på universitetet. Sedan körde jag och Marcus till UDI och dansade och det blev rätt mycket snurrteknik för min del och jag börjar även kunna spinna lite, det svåraste är att sluta på ett fint sätt utan att tappa hela sin hållning. 1000 varv sen kanske man kan? Årsmötet gick annars väldigt fort och det var väldigt lite folk där, men desto mer fika åt oss som va duktiga! Sen dansade vi lite mer när liks salen va ledig innan vi körde hem.

I sommar blir det dansveckan på Ööööland!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela