I startblocket till livet

Dear friday, i almost thought you had forgotten about me

Publicerad 2011-03-25 12:47:53 i Vardag

Men nu är dagens föreläsningar sedda och förstådda och snart är det helg! :D

Imorgon blir det kanske lite lindy hop :) Och sen pub med Emma, och sen fira Nils!

Idag har Athena varit till ett ridhus och blivit riden för första gången! Jag kunde inte följa med för behövde fara till universitetet. Men kan inte tro annat än att det har gått bra för Sandra :) Tror Athena är anmäld till 3års nu.
Igår därimot så var jag ute och red, det blåste storm men hon var duktig ändå och när jag övergav ridbanan och red ut istället så blev hon riktigt fin sådär som hon brukar numera. Det har gått så fort! Men nu tar hon sidförande sänkel (ibland) och fattar galopp för det mesta när man ber henne. Hon har lite för mycket i huvudet för att kunna koncentrera sig till en början, men efter ett tag, och speciellt i galopp, så kan hon börja slappna av och höja ryggen mer. Duktiga lilla.

Men saknar Trisha ibland, hon är ju också så rolig att hålla på med och helt sjukt vacker när hon sätter den sidan till! Även med sin fölmage. Kommer inte helt ihåg hur hon såg ut innan hon blev jättestor.. Hon kommer nog se smäckrare ut odräktig i alla fall! Där har vi en unghäst som kan det här med att bjuda framåt utomhus ;) Blir roligt få se hennes föl, jag hoppas det blir en fux som hon! Spännande om hon kommer ihåg det där med att bli riden efteråt när fölet är avvant? Hennes ägare ska resa bort lite om några veckor, då får jag va hästvakt och gosa massor me T :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela