I startblocket till livet

En dag med travhäst

Publicerad 2011-01-06 13:21:01 i Vardag

Idag har jag lekt kusk! Hörde igår med en travtränare om han ville ha hjälp köra och sa att jag inte suttit i en sulky sedan högstadiet. Han va jättesnäll och sa ja, och idag fick jag köra ett varmblod, Puccini Cup, jättesöt, och det var seriöst grymt roligt! Riktigt häftigt att sitta i en sulky och inte bara se trav på tv. Får gärna ta ut kallblodet som jag tänker kalla för Björn (hette nå liknande norskt) på galoppträning också, det lär jag göra! :)
Måste ju hitta nya hästar att umgås med då Trish börjar bli riktigt stor om magen och jag vet inte hur länge till det kommer gå att sadla henne. Men igår så reds hon. Jag red ut med henne och det va hennes första gång, fast hon har varit tömkörd ute såklart. Hon skrittade på riktigt bra men var lite spänd först. När hon slappnade av så travade vi och då blev hon jättetaggad! Föll in i en riktigt rund och fin galopp så jag lät henne rulla på en stund. Efter några kortare galoppsträckor så var hon mycket lugnare och kunde trava fint :) Lite svårt att koncentrera sig i början när kroppen är full med energi för henne. Himla duktig tjej! Efteråt så kunde man se i flankerna hur bäbisfölet rörde på sig, vi tror det blir ett fuxsto som Trish, fast med två ögon såklart.

Nu ska jag fixa mig inför fika och sen middag hos föräldrarna som får besök söderifrån. Kul! Sen blir det Narnia i 3D med folk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela