I startblocket till livet

18e januari 2011

Publicerad 2011-01-18 21:38:01 i Vardag

Som ni kanske ser så har jag gjort en ny kategori på bloggen! Som ju heter så mycket som Träning. Mest så finns den för att jag ska ha bättre koll på min egna träning, men om jag dessutom lyckas motivera någon annan själ till ett träningspass så vore det jätteroligt! :)

Igår kväll så stannade jag på iksu innan jag körde till jobbet och simmade i 35 minuter. Det var riktigt härligt, men drygaste var att jag simmade fortast på "öppna delen" så fick simma om folk ungefär hela tiden (var mycket folk). Men sista kvarten vart det en bana ledig så då fick jag den och kunde simma utan att behöva väja för andra. Var länge sen jag tog ett simtag sist (augusti?) så kändes bara kul!

Idag blev det gym. Andra gången jag är där för i år och ökade vikten på ganska så många övningar. Fast har ju fortfarande lätt på allt så inget att skryta om direkt. Kändes bra, och blir nog ännu bättre om låt-oss-säga 5 veckor! Övningarna jag kör fick jag på gratis-kom-igång-med-gym-träningen med personlig tränare. Har inte schemat framför mig men det ser ut ungefär såhär: Rodd, övre ryggen/skuldror, bröst (sittade press och fly), utsida axel, triceps (kickbacks), biceps (stång), mage (omvänd situps), rygg (rullningar). Det finns garanterat mer fancy namn på alla mina övningar men dom kan jag inte :P Dessa duger för mig för då vet jag vad jag ska göra!

En avocado + en filtallrik ska få avsluta denna dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela