I startblocket till livet

16e januari 2011

Publicerad 2011-01-16 11:58:46 i Vardag

Tiden går fort och vi är redan halvvägs in i januari. Idag är min sista lediga dag innan vårterminen drar igång och det har varit underbart härligt att ha en helg-mellan-kurser nu. Dvs en helg då man inte har någonting alls att plugga på! Frihet! Haha, måste bara berätta om i fredags när jag, Micha och Emma gick från skrivsalarna (skrev på östra paviljongen som vanligt, skönt för det ligger nära mig!) så kunde ingen av oss sluta le. Vi gick som på rosa moln till caféet och iaf min hjärna kändes helt flummig och lite efter. Jätteskön känsla när all spänning man levt med inför en tenta släpper och allt plötsligt är klart.

Jobbade på kårhuset resten av dagen. Det är riktigt roligt :) Och maten på sjuksköterskornas finsittning var finfin! Ruccola, honungsmelon, glurr och parmaskinka till förrätt. Fläskfile, potatisgratäng och rödvinssås till varmrätt. Och något-jag-inte-kommer-på-namnet-på till efterrätt men det var jordgubbar, kiwi och banan med hackad vit chocklad på som lagades i ugn. Gish? Strunt samma vad det hette, det var mumsigt.
Efter barlaget slutade jobba så tog vi dricksen och köpte cider och hade trevligt ett tag, lite dans blev det med! Senare såg jag en bit av "En ganska snäll man" hos nå vänner. Och jag kan med lätthet säga att sällskapet var 1000ggr bättre än filmen, för den var inget att hänga i julgranen. Haha usch!

Igår vart en lugn dag, planterade faktiskt om några blommor, titta vad fint det blev!



Sedan åkte jag med Samuel till Vännäs och träffade bl.a. Jocke & Milla som var uppe och hälsade på i veckan. Blev gomiddag och sedan spelade vi Bezzerwizzer tror jag det hette. Jag förlorade men det var roligt ändå :)
Senare träffade jag ett annat gäng som skulle ut på Origo, hade inte tänkt fara först men när jag väl satt hemma så kändes det roligare att hänga med dom så jag tog på mig skorna och vandrade dit. Och väl på Origo fanns några barlagskompisar också. Bästa på Origo var foxen jag fick av en an dom, han bevisade att det går dansa foxtrot till ElectroHouse och Dubstep och det ser riktigt jäkla bra ut! Roligt värre!! :)

Sitter och väntar på att Carro ska plocka upp mig nu. Dagen drar igång med en rivstart.

Kommentarer

Postat av: Morbror Pär alias Pälle

Publicerad 2011-01-16 12:45:34

Det verkar som att du har riktigt gröna fingrar. :)

Själv brukar jag få problem med att få t.o.m. kaktusar av plast att överleva. ;)

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-01-16 23:57:06

Nja, jättegröna är dom inte direkt :P Just nu ser 2,5 av 4 ut att må bra iaf. Det där med att vattna lagom är nog det svåraste ändå! Blir lätt för mycket, eller att jag glömmer bort dom i en vecka haha.

Jag antar Elisabeth har grönare fingrar då för vad jag kommer ihåg så har ni väl någon blomma i ert hem? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela