I startblocket till livet

Onsdag, mitt i veckan

Publicerad 2011-02-23 22:33:39 i Vardag

Ännu en dag har tagit slut, en bra dag. Farmakoterapi visar sig vara den roligaste kursen hittills på receptarieprogrammet och jag tycker faktiskt det är roligt att plugga! Den ni! Men ärligt, det är riktigt kul. Och det ser himla proffsigt ut i mina anteckningar med ® lite här och var ;) Alvedon® paracetamol, Doxyferm® doxycyklin. Hihi, smidigt va lättroad ibland! Men lär inte kunna glömma hur man bör skiva preparatnamn resp. substansnamn efter dagens seminarium.

Körde ut till stallet efter middagen och red Athena för första gången. Hon skötte sig väldigt bra. Vi skrittade huller om buller på ridbanan och hon följde mina ledande tygeltag fint. Travade några gånger och det gick också bara bra. Lite försiktig var hon men kanske va halft för att vi va på ridbanan, om jag har tid att fara ut mitt på dagen någon gång kanske vi kan rida ut istället, bra träna framåtbjudning. Vill rida mera! :) Hon har absolut studsboll-potential!

Kommer somna snart.. Dags att hoppa in i duschen och sluta lukta häst så jag får lägga mig sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela