I startblocket till livet

Dagens blodgivarhistoria

Publicerad 2011-02-09 17:57:45 i Vardag

Va till blodcentralen idag men kunde inte ge blod.. De stack i vänster som vanligt och tyckte de hittade rätt, två stycken kollade, men det kom litelitegrann sen slutade det rinna. Efter en stund gav de upp och sa jag får vänta till det läkt (ca 2v) och sen komma tillbaka. (när de tog ut nålen så kom det typiskt nog massor av blod) Eller prova i högerarmen. Jag sa högerarmen, men det gjorde jättejätteont. Normalt är ju att det svider till när de stoppar in nålen men det där sved heela tiden. Hon slutade direkt såklart, men jag sa hon kunde försöka igen, för när nålen va still gick det ju bra, men de kunde inte och sköterskan blev jättestressad av att jag låg där och höll andan när det gjorde ont. Men det är väl inte så konstigt att nålrädslan kommer krypandes tillbaka när de sticker fel? Tydligen har jag nerver väldigt nära min fina ven i högerarmen. Synd, för då är ju den värdelös :P

Så fick gå därifrån med massakerade armveck men full med blod. Fick behålla kupongen ändå, det var snällt. Kanske inte går tillbaka om 2v.. Har ganska ont fortfarande och en "blodbubbla" under sticket i vänstern. Blir nog ett snyggt blåmärke. Men om 4 kanske jag har samlat mod till att prova igen. Höger rör de dock aldrig mer..! Vänstern är bättre, gör knappt ont :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela