I startblocket till livet

Jag älskar poliser

Publicerad 2011-04-23 16:52:51 i Vardag

Imorse när jag körde hem från jobbet blev jag invinkad av poliser. De hade körkort- och blåskontroll. Sjukt bra!! Jag älskar poliser, de finns ju verkligen för allas skull. Och jag hoppas de lyckades få fast om det fanns någon som var påverkad. Fast blir alltid nervös och tror jag kör olagligt (kollar hastighetsmätaren både två och tre gånger) om jag ser en polisbil, men blir ändå glad att de finns.

Annars idag har jag kört Björnen 2 varv runt stora slingan, och nästan ner i ett tjälhål, hela vägen hade rasat ner på ett ställe men han hann stanna, blev typ pallnit, men då kunde vi vända och köra en annan väg. Tur allt gick bra :) Annars skötte han sig super hela tiden ändå! Tog alldeles nyss in honom och blodingen, de fick stå ute några timmar extra när jag liks skulle till Athena efteråt.

Och på tal om Athena var hon ett riktigt h-vete att rida idag. Energi upp över öronen och ingen koll på hur hon kunde ge utlopp för allt så vad som än hände eller vad vi än gjorde så svarade hon med att bocka, sparka eller resa sig. En fågel som lyfter = rodeo. Blev inte bättre av att ridsällskapet tog bettet och stack så blev vi ensam lämnade kvar, så det var rätt dag att börja rida med riktiga ridskorna och chapsen istället för kängorna. Behövde allt grepp jag kunde få.
Men måste också påpeka att hon i slutet när jag trumfat över henne ett antal gånger var jättejättefin. Hon ska bara inte vila så mycket som hon har gjort nu, blev kanske inte så hårt riden igår om hon blev riden.. Vet inte... Damen kan va riktigt käck att rida och har en snygg sida, när man får fram den :)

Nu ska jag fixa mig så blir det påskmiddag med familjen! Glad påsk igen mina läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela