I startblocket till livet

Hej och hå

Publicerad 2011-04-14 15:50:02 i Vardag

...vad jag inte skriver ofta längre :P Kan kanske bero på att jag har något roligare för mig? Ja, så är det. Men mest nu för att jag hade tenta i tisdags (som kan ha gått hur som helst, men förhoppningsvis VG!) och sen fortsatte dagen med en härlig kväll. Lugnt och skönt att se på tv ;)

Igår så for jag till travstallet och körde ett varmblod och en nordis, dom va så duktiga så :) Och gick över förväntan bra, med tanke på att jag kört endast blodingen en gång tidigare för flera veckor sen. Plaskblött, men roligt! Och väldigt bra ryggträning att sitta i sulky/speedcart/va-det-nu-heter, för idag har jag träningsvärk.
Så idag blev det ridning istället. Först ut med Athena och lattja fram lite speed i henne, hon har varit lite försiktig och inte vågat öka tidigare, men idag kunde hon allt galoppera fort. 3,5 varv fick hon gå, sen lite vila och sen hoppade vi över en bom på ridbanan! Tre gånger i trav och hon va såå duktig!! Den va kanske 30-40cm hög.
Sen red jag nordisen också, han va lite bakskygg ibland, kanske ska rida med huvudlaget med lapparna nästa gång, och lite brydd över alla svanar och dylikt som skrek och for runt på åkrarna. Men duktig var han ändå på att trava! Och jag var glad han har mycket man jag kunde hålla i mig i för att fuska till mig lite mer balans, att stå i lätt sits i trav är svårare än i galopp, eller så är jag bara ovan.. :) 2,5 varv blev det. Och för att förtydliga är det inte samma varv som Athena och travhästarna går, de står på olika ställen och travhästarnas runda är mycket längre.

Nu in i duschen och sen laga middag innan buggkursen ikväll. Ordinarie ledar-tjejen är borta så jag blir tillfälligt uppgraderad från hjälpledare till ledare. Kul! Sen ska min kära familj hjälpa mig att byta till sommardäck på bilen och jag lär väl tvätta vinderdäcken så de är fina sen i höst när de ska fram igen.

Nu ids jag inte skriva mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela