I startblocket till livet

Torsdag

Publicerad 2010-09-09 23:24:48 i Vardag

Den här veckan har gått väldigt fort! Kommer ihåg när det var måndag, och nu helt plötsligt så kommer det vara fredag imorgon. Men idag har jag pluggat riktigt duktigt :) Hunnit två hela kapitel (minus en målbeskrivning som jag inte fattar, får ta den imorgon) och börjat läsa på ett tredje! Verkar som jag kommer kunna bli färdig innan helgen ändå. Bara tre feta kapitel kvar... Men ingen omöjlighet! Då kan jag börja på nästa tema på måndag och kommer ligga lite före planeringen, precis som jag gillar att ha det. Rätt vare är blir man sjuk eller någonting annat så man missar en pluggdag, och då är man ändå i tid till tentan. :)

Men seriöst, serotonin - vilken dryg substans. Kunde det inte ha varit liite enklare? Kommer aldrig lyckas hålla reda på skillnaden mellan 5-HT1, 5-HT2, 3, 4, 5, 6, 7 receptorer när jag dessutom ska komma ihåg skillanden mellan muskarina och nikotinerga acetylkolinreceptorer och alfa- och beta-adrenoreceptorer och alla dess undergrupper.. Just ja, 5-HT1 har ju dessutom egna undergrupper! A-D. Yeeey!
Fast det ska gå, folk innan mig har ju lyckats med kursen. Jag kanske inte behöver kunna alla, det är svårt veta hur djupt man ska lära sig...

Men nu till något roligare!!! Ikväll var det jazz igen och vi övade teknik, styrka, stretchade och fortsatte me koreografin. Men jag glömde fråga vilken låt vi dansar till, känner inte igen den och hade varit roligt kunna lyssna hemma. Men det är kul! :D Och då menar jag awesomeness.
Sen kom Patrik och min dator är fortfarande inte den bästa, men jag får nog ge upp och vara glad för den som den är. Vi såg Law Abiding Citizen istället, riktigt bra film! Ganska rå men det gillades. Gerard Butler passar bäst som häftig. Och i PS I love you, bara för att.



Det här är min nuvarande bakgrundsbild. Söt va? Älskar ögonen. Tyvärr inte jag som fotat :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela