I startblocket till livet

Stark som en oxe!

Publicerad 2010-09-17 12:05:21 i Vardag

Imorse kl 09.00 så stod jag på IKSU och träffade personliga tränaren Åsa :) Hon började med att fråga om vad jag har för mål med träningen. Så jag drog historien om att jag springer, dansar och har tänkt komma igång med längdskidor i vinter igen. Och hennes uppgift var att göra ett träningsschema åt mig där jag får alla större muskler från höfterna och upp tränade på samma dag (benen får redan sitt tycker jag). Inte omöjligt enligt henne, och det var det inte heller! Så nu har jag 10 övningar (tror jag det var) som inklusive uppvärmning och stretch är klara på ca en timme och det är jobbigt och känns grymt bra!! 4 ryggövningar (som tar lite annars också), 2 magövningar, biceps, triceps, axlar, bröst. And that's it! Känner mig taggad på att gymma seriöst nu när jag vet hur man ska göra med maskinerna. Blev ungefär 50/50 med maskiner och fria vikter, känns bra så! Imorgon kommer jag ha träningsvärk och förhoppningsvis vakna upp med magrutor ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela