I startblocket till livet

Livet är ett mek ibland, och ibland bara underbart :)

Publicerad 2010-09-02 20:23:01 i Vardag

Riktigt glad var jag över att jazzen skulle sätta igång i måndags. Tills jag fick ett sms av dansskolan om att den var inställd, vi var för få i 18+ men jag kunde få en plats i en tidigare klass som var 13+. Jag såg nog ut som ett frågetecken några sekunder innan jag fick fram att jag inte vill dansa med barn. Då föreslog dom Commercial Hip Hop som jag var och testade igår. Det va riktigt roligt! Men inte min grej. Speciellt inte som jag bara har tid med en klass i höst, då ville jag dansa jazz! :)

Hittade till slut en lagom jazzklass hos Balettakademien istället som fick duga även fast den kostade mer. Jag vill ju dansa! :D Och idag var första lektionen, gick mycket bättre än jag vågade hoppas på, hehu! Först en ordentlig uppvärmning och sen stretch, sen koreografiträning och sen avslutning med mer stretch. Men stel är jag, blir att stretcha nogrannare även efter typ löpning och passen på iksu. Funderar förresten på att säga upp gymkortet på iksu.. Fast har inte bestämt mig, men som det är nu är jag ju sällan där. Men lär va skönt i vinter när det är kallt och jäkligt ute att ha ett löpband till hands.
Jag längtar redan till nästa vecka då blir det en fortsättning på koreografin!


Blir nog bugg på söndag också ;) Fartfyllt och snurrigt, kan det bli bättre?
Skolan har som rullat igång ordentligt också, jag känner att jag tar det på allvar, vilket är härligt för då gör jag faktiskt det jag ska. Mycket läsning återstår av veckans mål, men har gjort det "viktigaste" nu blir det bara skummande och flummande genom resten så fastnar nog de viktigaste bitarna.
Mer jobb i helgen och på måndagnatt...
Men idag så gick förresten min älskade bil igenom besiktningen utan problem! Besiktningsmannen visade några grejer jag ska fixa nästa gång den behöver service men inget va akut eller så. Känns ba fint! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela