I startblocket till livet

Att dansa sig genom en valdag.

Publicerad 2010-09-19 23:48:58 i Vardag

Det är få som har undgått att märka att det varit val idag. Och jag tycker nog som Rix Morron Zoo att det ska bli väldigt skönt när det är över! Tänker inte skriva något politiskt på min blogg, förutom att jag är ledsen över att SD kommer in i riksdagen och ser ut att få 20 mandat...

Den här valdagen började ganska tidigt, jag vaknade helt av mig själv klockan nio (skrev ju ganska) och klev faktiskt upp då. Åt frukost och flummade runt i lägenheten innan jag cyklade iväg till några timmar med tvspel. Jag är en liten nörd ibland, men det är roligt! På eftermiddagen tog jag 2h powernap, allt för att göra de enklare jobba inatt. Och än så länge är jag pigg :)
Gick och längtade hela dagen efter kvällens dans. Bugg skulle de bli! Men sen såg det mörkt ut ett tag.. Men sen blev de ljust igen och det bar iväg mot UDI. Lika grymt roligt som vanligt!! Dagens motion blev det också. Önskar bara jag haft 5 års dans till i kroppen.. Men har ju faktiskt snart dansat i ett år i alla fall! En början. Får se om det kommer bli någon grundkurs för mig snart annars blir det kanske aldrig av :P Men rent krasst så har jag ju klarat mig hittills utan. Vore mest bara skönt för att ha det gjort, skriva det i CVt liksom. Tycker själv jag har utvecklats enormt bara av att dansa med massa olika, och ibland får jag små tips att tänka på.

Helgen över lag har varit riktigt rolig! 9 av 10 poäng! One tree hill och Gossip girl har dragit igång (gilla-knappen) och igår kväll blev det mat, bio och fika i goda vänners lag. Såg Grown ups och jag va ärligt lite rädd att de andra i salongen skulle börja hyssja åt oss. Men filmen passade perfekt till mitt humör och jag skrattade gott! Sen är ju latte alltid lika gott som latte brukar vara. Med mängder av prat vid sidan av :)

Prince of Persia står på schemat, hoppas att den är sevärd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela