I startblocket till livet

Halsfluss, 5-HT-receptorer och lite annat roligt!

Publicerad 2010-10-14 22:22:36 i Vardag

Okej nu var det 3 veckor sen jag skrev något. Mest för att livet inte riktigt har varit som jag önskade, men även för att jag haft roligare saker för mig och bara inte haft lust. Min rubrik säger väl det mesta.. :P

Började med en redig förkylning så det var bara att vila sig i form, vilket jag lyckades med. Nästan. En kväll så var jag friskare än på länge runt halv sju. Sen vid åtta så hade jag 39 graders feber och begynnande halsfluss enligt egen diagnos. Morgonen därpå ringde jag vårdcentralen och argumenterade mig till en läkartid, och jovisst hade jag halsfluss. Ibland måste man stå på sig mot vården! Resten av dagen försvann i ett febertöcken och nästa dag likaså. Idag tog jag sista kåvepeninen i alla fall så nu gäller det, kommer flussen tillbaka imorgon?

Har haft mycket i skolan också, pluggat så gott jag orkat och har hunnit ta igen det jag missade när jag var som sjukast. För er som inte vet vad en 5-HTreceptor är så är 5-HT samma sak som serotonin som är en transmittorsubstans som bl.a. finns i hjärnan och gör massor. Och redan där somnar ni ;) Men min tenta närmar sig...

Men annars har livet varit ganska som vanligt, dansat, ridit lite, fått besök norrifrån och var på en födelsedags*2/inflyttningsfest (Jocke & Milla hade kommit upp och hälsade på. Alltid lika härligt träffa dom!), varit på en till inflyttningsfest, skjutit massa blåbär på folk med Algol, och nu kommer jag inte på något mer speciellt. Men nog om det roliga.

Idag kom årets första snö!
Såhär såg det ut imorse när jag cyklade till skolan och nästan frös ihjäl:


Såhär såg det ut ikväll innan solen gick ner:


Jag vill börja träna igen! Komma igång på riktigt! Inte för att jag direkt suttit stilla och vilat i 10 dagar, jag kunde nog ha skött det bättre.. Men jag har inte tränat i full bemärkelse i alla fall. Ingen löpning, inget iksu. Lite för mycket onyttigheter kanske :) Imorgon kanske jag ska ta en löprunda om det inte är snöstorm som idag, annars blir det nog iksus löpband, eller om jag har tur en sväng till något stall och lite hästlukt :D

To be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela