I startblocket till livet

Onsdag - Dagen före dagen T (som i tenta)..

Publicerad 2010-11-17 14:29:22 i Vardag

Kändes tungt att kliva upp 11.30 efter en natts jobb. Men så är det när man bara jobbar en natt i rad!
Körde iväg till Trisha när jag ätit frukost och här kommer dagens stallberättelse ;)

Först så linade L henne med inspänning, Trish hade varit stökig några dagar vid tömkörning så skönt ha lite gränser för hur vild hon kan bli. Men istället för att testa gränserna så var hon jättefin! Men i blinda varvet vart hon pjoskig och ville inte riktigt. Men det syntes hur snygg hon kan vara när hon slappnar av och söker sig mot rätt form! :) Efter massa varv och inte så mycket bus som vi förväntat oss så gav vi upp och tänkte hon kanske inte va busig idag. Men för säkerhets skull så slängde L upp mig att hänga över sadeln först. T har ju reagerat med att bocka tidigare gånger i början. Så även denna gång när vi började skritta, men nu blev det bara minimini för L hann hejda henne och jag lyckades hänga kvar. Så var dagens bus överstökat, haha! Kanske inte blir något alls nästa ridpass nudå :)
Men sen så var det dags att sitta upp på riktigt. Och det gick finfint :) Först ledde L runt oss, sen fick jag gå ut på linan och försöka styra. Lite innåt-kär va hon men till slut gick de riktigt bra och vi travade i båda varven också! Först bara några steg, vart nästan busigt ett tag men det redde ut sig, sen flera varv. :D Och sen i slutet skrittade jag runt lös på banan. Det gick väldigt bra det med! Söta Trish! :)

Ni kanske inte fattar så mycket av det jag skriver.. Isf får ni gissa! Nu ska jag duscha och äta lunch, sen är det mer tentaplugg som gäller! Imorgon smäller det..

Lägger in en bild på Amicus (Andy) från 2005. En av våra första hopptävlingar måste det ha varit. Har varit så nostalgisk senaste dagarna och letat fram massa gamla hästbilder, riktigt kul att minnas allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela