I startblocket till livet

Ett inlägg om häst :P

Publicerad 2010-11-03 20:02:58 i Vardag

Hej bloggen!
Idag har jag jobbat typ hela dagen. Eller nej, men jag jobbade på apoteket 9-14. Sen körde jag ut till ett nytt stall där jag troligtvis kommer börja hänga och hjälpa till med en 3åring :) Hon har suttits på i alla gångarter förut och kunnat skrittas själv. Men har sen i april inte gjort någonting annat än gått i hage, och blivit dräktig, och fortsatt med det. Men igår gosade vi lite och idag var det dags att prova göra någonting! Så vi sadlade och sen linades hon och jisses vilken vilde hon blev! Sen slängdes jag upp och fick hänga över sadeln. Första skrittstegen uppskattades det inte, hon for iväg och jag stod på fötterna på marken igen. Men sen gick det bättre och efter några upp och ner så satte jag foten i stigbygeln och hokus pokus, fast helt utan magi, så satt jag i sadeln och åkte runt i skritt :) Här är en bild på henne, en oskarp för jag hade bara mobilen och det va mulet och dant. Men sen när jag satt på var hon så försiktig så när hon gick!



Vi ska göra samma sak igen om några dagar så jag hoppas det går lika bra då!
Jag har ju haft den stora turen att känna folk som jag har fått rida hos :) Och det är jag evigt tacksam för, men det är inte riktigt samma sak som att ha en egen sköthäst eller vad jag nu ska kalla det. Men ja, lite mer som en egen häst :) Och att jag får mer unghästerfarenhet är ju superkul!

Haha oj vilket väldigt hästigt inlägg det blev.
Men sen bjöd jag E&E på tacos till middag och kaffe till efterrätt.
Nu ska jag se bonde söker fru! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela