I startblocket till livet

Värmebölja, enligt SMHI +16

Publicerad 2010-05-14 17:40:33 i Vardag

Jag som har tyckt att smhi har varit bra på att förutse vädret. Men idag har dom misslyckats totalt! Det har varit över +30 i solen och ungefär +20-25 i skuggan, det har kännts som 25 juni istället för 14 maj. Och helgen har jag hört ska vara lika fin som idag! Underbart! Himlen är blå och det blåser lite, men det blåser varma vindar :) Klockan är halv sex på kvällen och min termometer säger fortfarande 25 grader. Enligt smhi är det helmulet. Men kanske kommer mulna på sen inatt. Jag sitter nyduschad i soffan med balkongdörren öppen. Har tagit på mig löparkläderna idag! Första gången sen innan Maltaresan men det är först nu som jag känner att jag faktiskt är frisk. Fick stanna några gånger och hosta upp slem men inte värre än att jag glatt sprang vidare. Inte för att det blev så hårt pass nu, jag ville bara kolla om kroppen kändes okej. Och sen ikväll ska Erika komma hit, typ om en halvtimme, då ska vi ta en promenad och baka finkaka, inte nödvändigtvis i den ordningen :)

Imorgon ska jag köra in till stan och änteligen tvätta bilen. Sen brumma ut till stugan, träffa la familia, och lägga mig där och sola och läsa ut min kursbok! Blir finemang det med! Sen jobbar jag kväll lördag söndag så händer inte så mycket mer. Men det känns som min helg redan varit för jag har varit med Samuel sen i onsdags och igår åt vi middag ute (med dessert och allt!) och sen blev det bio, kick ass, sjukt rolig. På tal om Samuel.. Jag älskar honom, det känns så härligt bara att hålla hans hand när vi går, sitter, står. Jag gillar att va kär, det är omöjligt att beskriva men ungefär som att ha en sol innuti sig :)

Nu kommer Erika snart, nu måste jag slänga i mig lite middag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela