I startblocket till livet

Valborg!

Publicerad 2010-05-01 11:31:56 i MALTA -10

Det var ingen majbrasa här. Men många svenskar som firade valborg ändå. Finns runt 5000 svenskar på Malta. Vi for ju hem till några, men först satt vi och chillade och drack lite på BeerGarden till typ tolv. Sen var det då förfest hos dom. Allt är förskjutet i det här landet med typ två-tre timmar. Vi skulle ut vid två ungefär, mot Paceville. Men jag hade kramp i magen, sådär så jag inte kunde andas under "anfallen". Kände mig inte på topp även fast jag varit det en halvtimme tidigare, det kom som smygande. Hade köpt en Kopparbergs Päroncider som inte smakade som den skulle.. Troligtvis var den dålig, fast det trodde jag inte då så jag drack den iaf. Sjukt trist. Så istället för att fara ut så gick jag hem, men jag mådde egentligen inte alls illa utan hade bara grymt ont. Så min valborg var bara "sverigelång" i år också. Inte maltalång som betyder att man kommer hem efter fem någon gång. De är sjukt bra på att festa i detta land :P Men samtidigt så går dom ju ut mycket senare också så är inte så stor skillnad, förutom att det är förskjutet. Men orkar inte skriva mer nu, men valborg va riktigt nice! Jag har ett sår och en bula på benet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela