I startblocket till livet

Motivation att fara ut å ränn!

Publicerad 2010-05-17 21:23:05 i Vardag

Blev en löprunda på badet idag. La till ett halvt varv också för ja kände för det - gick finfint det med! Haha så är det med min motivation, jag gör som jag vill så känns det bra! Jag tar inte tid på varven, jag skriver inte ner vilka dagar jag sprungit och hur länge jag var ute. Okej jag skriver på bloggen när jag varit ute men jag kollar liksom inte tillbaka och räknar hur många dagar i månaden det är. Och ibland blir det inte nämnt i bloggen. Jag tränar när jag har tid och känner för det. När jag känner mig frisk och pigg. Inte det mest optimala kanske men det fungerar för mig. Om jag skulle planera in löprundorna så skulle jag förmodligen inte ha lust med dom när tiden kommer, hellre då att jag sitter hemma och kommer på att "nu vill jag ut och slösa energi".
Kanske kommer det ändras ju bättre kondition jag får, att tävlarinstinkten tar över och vill veta hur snabbt jag kan springa ett varv. Men just nu är jag fullt nöjd med att veta att jag springer backe upp och backe ner utan vilopauser och jag kommer hellre hem och känner att "fasen vad lätt det var idag, vilken kondis jag har!" än att jag bestämmer i förväg att jag vill prova 7,5km, är halvdöd efter 5km, lägger in promenadpauser och känner mig dålig efteråt. Jag vet inte hur långt jag springer heller.. Joggar till elljusspåret, sen kanske 4km är normala jag springer, ungefär? Sen lite jogg hemmåt innan jag börjar gå när jag kommer till bostadsområdet. Allt som allt - ingen aning! :D Men mera blir det med tiden. Ingen har en bra kondis i början, men den kan bli! Jag har inte kommit jättelångt, men jag är stolt att jag tog tag i det och började. Och nu tycker jag faktiskt att det är avslappnande. Och jag känner skillnaden för varje gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela