I startblocket till livet

I'm a boomhat

Publicerad 2010-05-23 00:04:52 i Vardag

Idag har varit en avig dag. Åkte till hippologum för att titta på hopptävlingarna men tog bara en liten stund så for jag därifrån igen. Kände inte för det. Åkte ut till sommarstugan istället, det var fint och vi fixade lite i lillstugan, men går inte få klart det innan garaget är färdigt senare i sommar. Står kartonger över hela golvet typ som ska in dit sen. Sen efter det så gick jag runt på kulturnatta, tittade på folk och lyssnade på folk som sjöng. Det var typ de som va :P Sen körde jag hem till Vns för middagsdax. Blev sugen på att festa och kollade runt vad som var på g. Hittade ingenting att göra. Blev deppig. Fast egentligen hade jag ju saker jag kunde haka på och göra, men då kände jag inte för det och bangade och kollade vidare. Gav så småningom upp och satte på en film istället. Sen innan elva va den slut. Då fick jag för mig att jag skulle ut och springa, så då gjorde jag det. Och tog en omväg på vägen hem också så blev först springning och sen en liten promenad. Hann fundera ganska mycket över dagen medan jag promenerade. Över varför jag har varit så avig. Svaret kom ganska snabbt. Jag blev deppig över att va på hopptävlingen. Saknar att vara med, spänningen och gemenskapen och allt runtikring, smörja grejerna mellan klasserna, gå banan, vara übernervös, rida in på prisutdelning... Jag får försöka att inte låta det påverka mig så mycket. För jag brukar ju tycka det är roligt att titta på ändå, vet inte varför det vart så bakvänt just idag. Men imorgon är en ny dag.
Har spanat in en grej i sommar, får se om det blir av. Men vill inte skriva något innan jag vet om det blir :)

2 veckor skola kvar bara!! :D


Bilden är från förra sommaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela