I startblocket till livet

En regnig dag

Publicerad 2010-05-26 17:53:23 i Vardag

Idag så tog jag sovmorgon och det var underbart. Jag ville aldrig kliva upp :) Men kvart över tio så klev jag upp ändå och åt frukost. Sen pluggade jag fram till att jag somnade i soffan, också härligt! Haha men Jocke ringde och väckte mig, kanske hade sovit 40min eller nå sånt. Sen höll jag mig vaken och pluggade mera. Blev less vid tre så jag cyklade iväg till biblioteket istället, ville låna något nytt och kom hem med Tystnadens Pris av Belva Plain. Det var den första jag plockade ur hyllorna och den låter åtminstone bra på baksidan.

"De var så lika, Caroline och Eve, med sina svarta, exotiska ögon. Det var bara tjugo år mellan dem, så trots att de var mor och dotter tog folk dem ofta för systrar. De började sina liv i vitt skilda världar. Eve växte upp i en trygg, amerikansk småstad nära Eriesjöns stränder och Caroline i ett oroligt, blödande Europa på väg in i krig. De hemligheter som Caroline bar med sig från uppbrottet och flykten från Berlin förmådde hon inte själv avslöja för sin dotter.
När Eve av en slump får veta sanningen om sin bakgrund och sitt arv blir hennes reaktion våldsam. Det tar lång tid för henne att acceptera och förstå men slutligen förenas dessa två kvinnors världar med alla sina hemligheter och gamla sår kan äntligen börja läka.
Berättelsen som spänner från nazitidens Tyskland till våra dagars USA är en stark och gripande skildring av några kvinnors liv där andra världskrigets fasor kastar sina skuggor över flera generationer."

Jag hoppas att jag har 309 sidor med bra läsning framför mig :) Och det verkar lovande må jag säga! Har hunnit med att handla också, och ätit middag. Dagens del av studierna är färdigt, jag ligger fortfarande en dag före planeringen, känns sjukt bra! Nu ska jag se säsongsavslutningen (?) av Vampire Diaries och sen halv åtta blir det gymmet med Samuel och Elin! :D Har syndat alldeles för mycket de senaste två dagarna. Btw är Gossip Girl också slut för sommaren.. Jag sörjer djupt och har absolut inte tålamod att vänta ett halvår tills nästa säsong startar... Jag får gå och hålla tummarna att Chuck inte dör.. Vad kan man annars göra? Dagens I-landsproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela