I startblocket till livet

En produktiv tisdag

Publicerad 2010-05-25 22:00:25 i Vardag

Tror att jag använde ordet produktiv rätt nu :P Idag så har jag hursom varit jätteduktig och åkte in till skolan med 7.20, pluggade på MB tills jag var klar och sen buss hem. Öppnade inte kompendiet på bussen utan läste Pride and Prejudice. Den är klurigt skriven, eller jag förstår ju men ibland måste jag tänka efter, men jag har ju sett både filmen och den första filmen flera gånger så jag har ju redan kläm på vad det handlar om ändå. Och även jämfört med filmerna är den sååå braaa! :D Och jag ser fram emot att få läsa den länge, för har inte så mycket tid just nu som jag brukar ha till rolig läsning. Sista veckorna... Sista rycket!

Väl hemma åt jag middag, makaroner och köttbullar blev det idag (man kan ju inte alltid laga lax- eller kycklingfilé), och såg säsongsavslutningen av Greys Anatomy (spoilar inte för Samuels skull, tror han kanske läser här ibland). Men den var också sååå braaa! :D Sen cyklade jag upp till honom och vi tog en promenad, inte bästa vädret men det kunde ju ha regnat istället. Nästan gymmat idag också, att bära omkring på Fass borde räknas. Inte roligaste boken att ha i knäet, mina knän kommer säkert få träningsvärk :P

Ännu ett vardagsinlägg av Lisa. Men jag har ett ganska vanligt liv, som visserligen ibland sträcker sig mot det extraordinära! :) Btw för er som inte är härifrån kan jag meddela att det är grymt mycket vatten i älvarna just nu! Inte långt från rekordåret -95! Det här var den värsta bilden jag hittade på Stornorrfors men det är ännu mer vatten nu. Längs hela älvarna står träden i vattnet och nedanför norrfors så är det en hel ö som är helt under vatten, ser ganska roligt ut med alla träden som bara sticker upp och berättar att "det brukar va land här".



25 maj. Idag trillade CSN in för sista gången innan sommaren, sen blir det inge mer innan hösten. Men snart kommer lönen också. Efterlängtad och välbehövlig! Och den blir större än jag hade förväntat mig. Goodie! Jag är lycklig av många anledningar. Att jag inte tar CSNlån är en av dom! Att imorgon är sovmorgon är en annan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela