I startblocket till livet

En liten litteraturlista från mig!

Publicerad 2010-05-23 21:48:27 i Vardag


Som läsare är jag: En skeptiker. Det är ganska sällan jag hittar nya böcker som jag tror att jag ska gilla. Men det är samtidigt sällan jag ogillat böcker jag läst. Men egentligen är jag inte så brydd om vad det är för slags bok. Om den fångar mig så läser jag vid varje möjlighet tills den är slut. Generellt är jag svag för böcker från äldre tider, gärna med lite romans, kanske under krigstider, krockar mellan över- och arbetarklass.. Intriger!

Som bloggare är jag: Oj, det har jag ingen riktig koll på! Men jag skriver om det jag har lust med, och om jag inte har något jag vill berätta om eller filosofera över så skriver jag ingenting. Det gör inte mig något om det är ouppdaterat några dagar. Och då mina besökare sällan brukar kommentera så har jag ingen aning om vad dom tycker heller. Så jag är en obrydd bloggare kanske, jag vill inte bli stor och "berömd". Det kommer aldrig finnas en BlondinLisa, tack gode gud för det! :D

Senast lästa bok: The Gathering Storm av Robert Jordan & Brandon Sanderson

Senast påbörjade bok: Pride and Prejudice av Jane Austen

Senast köpta bok/böcker: Det var nog mina kursböcker från det gångna året, beställde The gathering storm då samtidigt. Kursböckerna orkar jag inte skriva upp, tror inte dom räknas här :P

Favoritdeckarförfattare: Dan Brown vinner nog just nu.

Jag läser allt av:
 Rosamunde Pilcher och Stephenie Meyer.

Jag läser helst inte (genre/författare): Jag läser inte självbiografier och rysare/skräck. Fast det finns undantag, några läskiga böcker har jag läst och jag vet ju aldrig, jag kanske börjar gilla det mer framöver.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Ingenting.

Förutom svenska läser jag gärna: Jag läser nästan hellre böcker på engelska nuförtiden, det ger mer känsla och att det utvecklar min engelska är ju bara ett plus. Fast om det är en svensk författare läser jag helst på svenska. Jag skulle vilja prova läsa en bok på tyska någon gång! Gjorde ju det på gymnasiet när jag gick steg 3, vet inte om jag fortfarande skulle förstå något men vore kul att testa.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Mitt nästa lån kommer nog bli Shutter Island av Dennis Lehane

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Towers of Midnight av Robert Jordan & Brandon Sanderson den ska släppas någon gång i sommar tror jag :)

När jag går på antikvariat letar jag alltid: 
Har aldrig gått på antikvariat för att leta böcker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela