I startblocket till livet

Och vad gör jag på universitetet?

Publicerad 2010-03-15 13:20:01 i Vardag

Nä jag har faktiskt varit duktig idag :) Skummade igenom immunologikapitlena i gamla kursboken på bussen imorse och läste de stycken jag inte riktigt kom ihåg. Sen skrev jag tenta och det kändes jättebra :) Nu borde jag banne mig va en bra bit över godkänd! Sen nu sitter jag i datasalen och har lyssnat/antecknat från föreläsningar i över en timme så jag tar en surfpaus så jag kan koncentrera mig på slutspurten av "Cirkulatoriska systemet: Blodet" om en liten stund.

Har börjar använda Bloglovin för att hålla koll på dom bloggar jag följer, är typ bara vännernas bloggar + havrepappa såklart!! Och såg den lilla bloggannonsen i vänstra hörnet man kan köpa typ 1minut för massa pengar. Det stod iaf Betch 2010 och jag tänkte hahah wtf lär dig stava. Det är seriöst en tjej som satt som mål att gå ner 5kg innan 1a april. Det är 2,5kg i veckan, det enda jag kan tänka är lycka till det lär ju inte gå på något hälsosamt sätt..
Har själv lite planer på ett hälsosammare liv, framförallt med nyttigare mat (framförallt med kanske en grönsak i veckan). Godis äter jag inte alls nå ofta längre, så nu behöver jag nog bara fortsätta promenera som jag gör så borde det försvinna något kilo av sig självt :) Det känns dumt att hetsa och försöka tappa allt man vill ha bort på en gång, då kommer det nog att komma tillbaka lika fort igen om man hädar. Nej det måste ju vara bättre att tappa långsamt men i jämn takt, det säger ju sig självt. Fast jag är helt nöjd som jag är nu också, vikten är inte det viktigaste, snarare att jag vill bli "fastare" typ :P Känns som det har försvunnit lite spänst i mig sen jag sålde Skylord. Fast när jag väl tränar så blir jag alltid förvånad hur duktig jag faktiskt är så jag måste nog ha kvar en grundkondis och grundstyrka ändå. Är så glad över mig själv. Det tycker jag alla borde vara, oavsett om man eg är nöjd eller om man bara ser sina brister. Det är så mycket härligare att vara nöjd! :D

Nu blir det mer föreläsningar. Sen ska jag pussa på älskade innan bussen rullar hemmåt. Måste sova lite innan jag jobbar natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela