I startblocket till livet

Nu har jag varit på latsidan igen

Publicerad 2010-03-22 22:00:34 i Vardag

2 dagar sen jag skrev sist. Men har haft grejer för mig typ hela tiden. Nu kommer en liten uppdatering istället :) Vart fest i lördags, lämnade bilen hos Armin, Säm skulle sova där. Filip kom också dit sen gick vi till Jennie på Berghem. Hon bodde jättefint! Där va massa fler läkarfolk och alla är så trevlig så! Haha låter värsta beige nu när jag skriver sådär men dom är verkligen schysst allihop :) Drog ut på Scharinska och dansade och dansade ;) Hade inte varit där innan men kan nog tänka mig fara dit någon fler gång om andan faller på. Fast inte nästa helg, då hoppas jag att maskeraden kommer hålla sig hemma hos någon annars kommer jag kanske skämmas ihjäl mig såsom jag har planer på att se ut. Punkare är inte min stil men det skulle kunna va! Haha. Söndag blev lugn, hade tvättdag så var tvungen hålla mig mycket hemma. Men tog en promenad i det vackra vädret, lite sol i ansiktet var härligt! Hälsa på Elin och hennes mor och åt lite kladdkaka. Sen var det jobb och sen sängen.

Idag har den fruktade labbveckan dragit igång. Heldagar hela veckan, en mardröm för mig som är van att ha flexibla tider :P Men idag gick ändå bra. Hade introduktion till nästa kurs som börjar om över en månad (tycker det va i tidigaste laget, jag kommer ju inte komma ihåg något om det där?!) Sen några mindre labbar, vi tog blodprov och kollade hematokritvärdet (andelen erythrocyter i blodet). Jag hade 41%, det hade resten av tjejerna i min grupp också och vi har inga killar i klassen men vi får anta att kursboken har rätt och dom har lite högre :P Men det var stick i fingret, det är så hemskt! Avskyr det, men jag har inga problem sen att se mitt blod och kan gladeligen klämma ut 100 microliter om så krävs. Men just sticket. Och till följande dagars labbar så var det 8 stick i den ena och 6 stick men med en djupare nål i en annan. Jag är själaglad jag inte blev försöksperson till dom! Men jag har läst labbinstruktionerna så det ska nog gå smidigt resten av dagarna också. Sen är det gjort och man får hålla tummarna att rapporterna blir godkända! Men det handlar ju om skicklighet ;) Kollade blodtryck idag också (mitt är finfint) och sen ett EKG (mitt hjärta slår finfint).

Ikväll var det bugg igen! :D Och med en instruktör som lärde ut 4 (för mig) helt nya turer! Det va grymt kul! Jag vet inte varför jag inte började dansa redan som yngre. Eller egentligen vet jag ju det, jag skulle aldrig ha haft tid när jag hade egen häst och var 100% inne i att träna och tävla med dom. Men nu kan jag då inte tro att jag kommer sluta :) Snarare vill jag dansa mycket oftare än jag gör, och gärna bli bäst ;)

Sitter och slöser på Svenska Hollywoodfruar. Bra tidsfördriv är dom, är för trött för att göra något mer vettigt ikväll. Sen ska jag nog ge Petra Mede show en chans. Men först av allt, en varm dusch och rena fräsha kläder! Bugg kan vara rätt intensivt när man aldrig hinner vila eller knappt dricka vatten. Men fruktar morgondagens frisyr när jag lägger mig med fuktigt hår - det brukar aldrig sluta snyggt.. Personligt JA, men inte direkt snyggt ;P

Idag får ni en bild på röda blodkroppar! Dom är häftiga celler faktiskt, bikonkava och utan kärna, väldigt tåliga och livsviktiga minst sagt :P Sen ser dom ut som godis på en sån här bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela