I startblocket till livet

Nu är det roliga slut

Publicerad 2010-03-14 13:13:16 i Vardag

Varför ska de va så att hela söndagen blir förstörd av att det kommer en måndag efteråt? Sjukt tråkigt! Jag tycker man ska lägga in fler lördagar emellan fredag och söndag, för hälsans skull. Minst 2 borde det vara.
Men annars så har hela helgen varit mysig och jag kommer sakna bo hos älskling. Trots att hans säng är lika mjuk som ett liggunderlag på ett betonggolv. Igårkväll började med att Lukas och Sara kom gående och hjälpte oss äta en supergod 3rätters middag. Och älskling är verkligen bäst som lagade det mesta helt själv när jag hade en illamående timme.. Men det försvann, vet inte varför jag började må illa i första hand, och maten började lukta sjukt gott! Rotfruktssoppa med sparris (smörstekt i havssalt) till förrätt, sen honungsglaserad kycklingfilé med ris och grönsaker som han lyckats få starka som... :P Sen varma päronhalvor med likör och after eight på och vaniljglass. Blev lyckat och Lukas och Sara verkade gilla det och äta sig mätta :D Sen såg vi melodifestivalen och jag vart jätteglad när Anna vann men hade gärna skickat Darin ändå. Men jag tänker inte skriva nå mer om melodifestivalen för det finns nog några tusen andra blogginlägg som bara handlar om det. Läs där om ni är intresserade. Vid tio så hoppade vi ner i badet istället, jätteskönt att sitta i varmt bubbel när man känner vinden i ansiktet och har snön inom räckhåll. Utomhusbad is the shit! Jätterolig kväll blev det, dom ville bjuda igen någon gång, ser fram emot det! :D

Säm och jag har suttit och solat nu på förmiddagen innan jag körde hem, skönt men lite för kallt än. Jocke kom förbi sen och jag skänkte allt snacks till dom, det är inte nyttigt för mig att ha 1kg öppnat snacks hemma, jag har ingen egen vilja när det kommer till onyttiga saker :P

Nu blir det tentaplugg.. Jag måste komma igång! Men känns bra till imorron :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela