I startblocket till livet

Lite allt och inget på 10 minuter

Publicerad 2010-03-30 11:23:04 i Vardag

Mitt internet hemma vägrar att fungera. Msn fungerar, och skype, men när jag försöker öppna något med explorer eller firefox så säger den att jag inte har någon anslutning trots att jag har det. Vet inte varför och hoppas att det kommer lösa sig själv helst ikväll. Men nu sitter jag på universitetet och tänkte skriva ner ett litet snabbt inlägg åt er, mina läsare :)

Jobbade natt inatt och det gick finfint. Läser nyaste tidens hjul-boken nu, den som är färdigskriven av en annan författare efter att den första dog, den är totalt fängslande, riktigt bra gjort av den nya författaren som inte direkt fick någon lätt uppgift att klarställa serien. Den och de två som ska komma i år och nästa år ska tydligen inte översättas till svenska men det gör inte mig något, jag gillar nästan mer att läsa på engelska. Typ samma som att jag gillar filmer på engelska bättre än dubbade :P

Sen åkte jag till stan och gick till blodcentralen. OCH JAG GAV BLOD! :D Är så sjukt stolt över mig själv att jag till och med lyckades även fast inte Samuel va där då. Gick högt över förväntan. Men nu känner jag mig rätt trött så det märks av kan jag lova. 450ml av mig ligger i en påse och väntar på någon som behöver det :) Känns riktigt bra i hjärtat. Och fort gick det. Och sen får man ju gratis fika efteråt också. Men mitt hb-värde var på gränsen.. 118 är gränsen för "normalt" för kvinnor. Men man måste ha minst 125 för att få ge blod. Och jag hade 126, men det är över gränsen så jag är glad! Rött och fint va blodet ;)

Annars äre inte mycket nu, jag var och pimplade med Jocke och Lance igår och det var jättekul. Skönt med frisk luft även om inte solen sken som den gör idag. Glad att det blev av :) Ska plugga nu resten av dagen och ta det lugnt ikväll. Det är ju Dating in the dark ;) Och The Mentalist drar igång ikväll också, och inte kan jag svika Cougar Town. Hemskheter vad jag låter tvberoende nu, men det är jag inte. Men har jag inget annat för mig så ser jag gärna mina noga utvalda favoriter. Men finns det annat att göra (roligt) så har jag inga problem med att missa.

Sen tänkte jag väl nämna att på torsdag åker jag bort söderöver, ska ner och hälsa på släkten och även köpa en helt egen bil :D Kanske kan uppdatera någon gång men troligtvis inte så mycket för jag tror inte farmor och farfar har köpt en dator på senare tid direkt. Får isf bli om jag kan låna hos någon annan en stund. Jag känner mig helt lyrisk, ska bli så himla kul att åka iväg. Och sen när jag kommer hem så fyller Samuel år <3 Kanske kan hitta någon present åt honom i Stockholm eller Oskarshamn. Sen är det inte många veckor innan jag åker till Malta heller! Det enda lilla molnet på min himmel är att inte träffa Samuel på så många dagar. Men som tur var finns ju Halebop och jag borde klara av 5 dagar. Ganska säker på det..!

Pözz å kjamiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela