I startblocket till livet

I en annan del av Ersboda

Publicerad 2010-03-13 12:26:56 i Vardag

Igår var det full fart i benen och jag erkänner faktiskt att jag har lite träningsvärk i högerarmen och vid revbenen på höger sida idag. Men jag är inte van vid att bugga i 3,5h och även om det var foxtrot emellanåt så blev det ordentlig motion. Jag vet ärligt inte hur jag ska skriva om kvällen. Var jättenervös för allt folk, dansade med Samuel första 3 danserna, då fick jag även prova på foxtrot (som inte var så himla svårt lära sig, jag slappnade bara av och följde med i rörelserna så gick de fint) men sen övergav han mig.. Kändes svårast första gångerna att bjuda upp killar men det gav med sig efter 3 danser och jag kunde slappna av och bara ha det himla roligt! Blev inte många svängar jag satt över, men det va skönt att få sitta på rumpan ett tag, då kände man att benen hade rört sig många kilometer..
Kan inte nog påpeka hur mycket roligare det var att dansa till ett liveband. Kommer inte ihåg vad dom hette.. Expanders var det förresten, dom var jätteduktiga! Spelade många riktigt bra låtar och deras abbamedley var roligt roligt. Kul att få dansa till låtar man faktiskt känner igen! Inte riktigt samma sak med skivor, som dessutom snurrat ett antal varv. Man borde egentligen bränna ut nya skivor till Vby så det kommer något nytt!

Har planerat in 9 april också, då ska Zlips spela och Lisa ska dansa ;) De som tror att det bara är gammfolk på dans har verkligen ingen koll, för det är mängder av ungdomar. Grymt kul! Och när morbror + fru kommer upp i sommar så kommer Lisa vara nästintill proffs ;) Eller iaf mycket duktigare än nu! För om 2v så ska det komma en instruktör igen och då ska jag vara med!

Ikväll ska jag och Säm imponera stort på min bror och hans tjej! Men jag vet att bror brukar läsa här ibland så jag skriver inget mer :P (Men kom ihåg badkläder!! :D )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela