I startblocket till livet

En helg

Publicerad 2010-03-08 10:18:36 i Vardag

Har haft en riktigt bra helg. Den har varit solig och härlig och jag har inte haft mkt tid till att sitta still. Åt middag med Samuels läkarfamilj i fredags, tacos är så sjukt gott. Lite trist vi inte kunde stanna längre men jobb kanske man ska komma i tid till :) Sen jobbade jag lördag dag så var glad jag hade hunnit sova mina timmar. Sen blev jag bjuden på amerikansk buffé och den va god och det va jättekul. Men vi drog därifrån innan allt spårade, vilket det var garanterat att göra. Såg Ice Age 3, och jag brukar inte skratta högt när jag ser filmer men jag kunde inte låta bli. Gulligare och roligare film var det länge sen jag såg. Shutter Island (såg i torsdags) var varken gullig eller rolig, den va bara läskig och sådär så det kryper under huden :P Jag var lite frågande till mitt eget förstånd när jag gick därifrån. Men jag kom fram till att jag inte är sinnessjuk :)
Igår tog vi sovmorgon, behövdes! Klev upp vid tio och en timme senare var jag på väg till hippologum för att titta på hopptävlingarna även fast jag hade bestämt mig för att inte fara. Blir bara så sugen på att tävla själv.. Men var ändå värt det, och handlade på ÖB efteråt, hittade superbilliga makaroner som faktiskt va riktigt goda! Gjorde dom till middag på jobbet tillsammans med lite pastasås. Inte alls slemmiga som snabbmakaroner brukar kunna vara. Bra köp! :) Och jobbet gick bra, det va lugnt. Men va ändå tröttrött när jag kom hem efter 22. Blev inte mycket gjort hemma innan jag somnade... Men sova är så skönt. Det är en av mina favoriter! ;)

Klappa Thilda igår va mysigt. Hon är så liiiten och mjuk. En riktig gosehund! En vacker dag ska jag ha en egen liten vovve, inte e chihuahua, kanske en dansk svensk gårdshund. Blivit lite insnöad på dom senaste månaderna. Men inte än, har för mycket för mig i sommar för att kunna köpa en hund. Vill inte göra det innan jag garanterat har tid, vilket egentligen bara är folkvett men det verkar finnas mycke folk utan vett i världen ändå.. Men jag har vett :) Tur det! Men någon dag, innan jag är 25 helst :P

Ska plugga vidare nu, föreläsning *5 idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela