I startblocket till livet

Natt 3

Publicerad 2010-06-24 23:53:51 i Vardag

Har kommit in i nattrutinen nu, känner mig pigg och fräsh för ännu en lång natt. Längtar till imorron... Midsommarafton! :D Idag tog jag en långpromenad mot Gällö-hållet och såg ett ställe med galet mycket förgätmigej (bild) och hittade även nå ungtjurar på bete, fast dom gömde sig bland massa granar och barrbuskar (bild) dom va söta :)
Pratade me Samuel medan jag gick, det har tydligen varit superväder i Vännäs och ska vara det imorron också, här ska det bli regn på eftermiddagen.. Fast idag var det 22grader i skuggan och sol även om det va några mindre moln och lite blåsigt. Men jag låg en timme ute efter min pannkaksfrukost där vid två när jag klivit upp, lite sol fick jag iaf på mig :) Annars har inte mycket hänt, det är som rätt lugnt. Blir desto mer hektiskt när jag är tillbaks i Vännäs! 4 dagar tills flytten!
En tråkig nyhet är att jag måste ransonera avsnitten av Being Human. Max ett per natt för jag har bara tre kvar.. Men som tur var har jag ju gammserier som går att se igen, och bra filmer som tål en andra (fjärde?) titt!
"- You win ten million pounds, what do you do?
- By Colin Firth" Klockrent från pilotavsnittet :D





Inne på andra koppen cappuchino nu. Dom köpte sånt pulver åt mig i stan idag så jag kan lyxa om nätterna, sjuuukt gott ^_^ Och nya popcorn också som till och med poppar när man värmer dom! Haha nej så kan jag ju inte bara skriva. Här kommer hela POPCORN-HISTORIEN! Det var såhär, att jag var sugen på popcorn och såg att dom hade en halv påse sånna där goda från Willys, blev glad men sen hittade jag ingen olja.. Dom sa det gick lika bra med smör och det fanns en flaska med flytande smör som dessutom innehåller rapsolja. Så jag hedde i lika mycket sånt som jag brukar ta olja, la i tre popcorn och ställde plattan på max. Hörde inga pop men tänkte att "äsch" så jag hälle i 1½dl popcorn till och la på locket. Det började ryka massa och luktade smält smör, men jag hörde aldrig något poppande... När jag sen lyfte på locket var halva kastrullen full med kokande smörbubblor. Uscha! Så den laddningen hälldes bort, helt fel! Jag ville ge upp men Nicklas tyckte jag gjort fel. Han använde de lilla smör som blivit kvar i kastrullen och hällde i fler popcorn, tog ett himla tag men han lyckdes poppa alla till slut, dock så var alla småbrända i kanterna, och de var som små.. För lite fett var våran teori. Så han tog en teflonkastrull och hällde i lite lagom smör och tre popcorn. De poppade aldrig.. Smöret var genomstekt när vi gav upp. Sen upptäckte han att popcornen hade ett bäst före datum år 1998. Förklarade en del... De hade förmodligen poppat utmärkt för 12 år sedan :P

Nu är det nog bara 6,5h kvar tills jag får sällskap av deras äldsta flicka, vi började se Prinsessan och Grodan imorse. Lär bli tradition att se barnfilmer tills det vankas frukost när någon av föräldrarna klivit upp. Mysigt med en filt i soffan :) Och gott med lite frulle innan mitt pass är över och jag får lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela