I startblocket till livet

Kvällssol och mygg!

Publicerad 2010-06-11 20:59:51 i Vardag

Jag är så glad vi har stugan :) Inatt blir första natten som jag sover här, nu när inte Samuel kunde med på kvällen så känns de lika bra stanna över till imorron. Kul! Jag och mor har planterat ett helt nytt jordgubbsland brevid där garaget kommer stå om någon månad, och nästa år kanske det blir söta röda gubbar i överflöd! Precis som vi hade på barndomsträdgården. Och nej jag har inte åldrats jättefort senaste dagen, jag skriver barndomsträdgården för det är det bäst beskrivande ordet jag kommer på just nu. Men snart har vi allting här! :D 4 urnor (större krukor) har också fått blommor och står utplacerade och kommer vara vackra om någon vecka. Myggen har dock vaknat till liv på riktigt nu, känns inte sådär jätteroligt men det hör ju till.. Några myggbett ska man ha, kroppen mår bra av lite histamin att leka med ;P Nästa gång någon bror är hit ska dom få sommarfixa bryggan så vi kan ta ut lillbåten! Men den andra får nog vänta ett tag till. Men bara att kunna köra iväg och fiska när man vill är ju guld!



Här är jordgubbslandet med sina fina blommor som ska få sprida sig hejvilt runtomkring.


Och vi hittade en vacker vit förgätmigej som växte i närheten,
jag byggde en liten stenring så inte gräsklipparen ska råka ta den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela