I startblocket till livet

Imorgon smäller det!

Publicerad 2010-06-03 17:42:10 i Vardag

Då är det dags för tentamen. Toxikologin ska förhoppningsvis klaras och jag är ganska positiv... Eller ju mer jag tänker efter desto sämre känns det så jag försöker inte tänka så mycket på det. Det är enklare om jag knölar ihop det till en dimmig boll i bakhuvudet och sen låter bli att vara där och peta. Så kan jag plugga ikväll, sen kliva upp imorgon och gå dit utan att känna så mycket. Och sen läsa frågorna en och en och besvara dom eftersom och sen stryka dom från minnet. Låter ganska extremt när jag skriver ner det i ord. Men jag är inte sinnessjuk, jag har bara kommit på ett sätt att hålla nerverna i schack :)

Läste ut boken jag lånade för någon vecka sen idag på jobbet. Tystnadens Pris av Belva Plain. Brukar läsa medan jag äter lunch, typ som en liten rast. Den var grymt bra, men sorglig, eller rörande är ett bättre ord. Avslutet var väldigt oväntat men samtidigt så har jag flera gånger under bokens gång funderat i de banorna.

Har fortfarande träningsvärk i hela mig. Men det går ju som vanligt att uthärda, inte för att man har något val direkt :P Bara fortsätta gå i trappor och försöka se glad ut. Och försöka att inte se halt ut de första stegen efter att ha suttit stilla ett tag!

Nu åter till gamla tentors värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela