I startblocket till livet

Buggkurs = ont i fötterna

Publicerad 2010-06-20 18:27:43 i Vardag

Blev att ställa väckaren imorse. Det skulle komma en kvinna och titta på mitt gamla tävlingsskåp som stått och skräpat i Määttäs loge sen oktober förra året. Hon tyckte det såg jättefräsht ut och slog till, så jag blev 300kr rikare! :)
Sen körde jag in till Umeå, eller Ersboda rättare sagt för det var där buggkursen höll till. Sammanfattningsvis så var jag för duktig för kursen, som Samuel redan varnat och trodde jag skulle vara, men kan väl aldrig skada repetera.. Har erfarit att människor utan taktkänsla finns överallt! Det är hemsk, helt omöjligt att dansa rätt och smidigt.. Blir inget flyt.. Jag håller tummarna att de kanske går någon kurs till och då förstår grejen med takt :) Fast dom hade tagit in några manliga hjälpdansare (+ en tjej som dansade som kille) för att få jämna par och de var duktigare så dom var jätteroligt att dansa med.
Så jag fick ändå göra typ alla turer jag kunde och någon ny! Och det var härligt få snurra ordentligt med flera turer i rad, dom fattade rätt snabbt att jag hängde med på mer än bara det alla övade för stunden. Det ska rätt mycket till för att jag ska tappa bort mig och bli yr numera. Så det var ändå värt det i de stora hela. Jag är ut för lite och dansar helt klart, jag vill mera! ;) Nu har jag ont i fötterna (fortfarande i skrivande stund)! Ballerinaskorna är inte osköna egentligen, men efter att ha dansat i 4,5h så gör det ont ändå i fossingarna.

Bugg är så underbart roligt! :D Men såg att dansveckan i Gräsmyr är samtidigt som jag är i Japan. Astråkigt! Jag som ville dit då när morbror + fru är här på semester och skulle dit. Men kanske går bättre nästa sommar.. Eller om dom kommer upp tidigare inför bröllopet vi alla ska på och det finns någon logdans härikring då som passar :)

Packapackapacka till en vecka i mellersta Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela